zabawy dla dzieci

Nadchodzi weekend, a wraz z nim nasze małe rodzicielskie marzenie, aby poleżeć sobie troszeczkę dłużej w łóżku. Też tak macie ? Wydawałoby się, że budzik jest wyłączony i nie zadzwoni, ale ktoś szarpie was za rękaw… I jak sobie z tym radzicie ?

 

Włączamy telewizor lub dajemy dziecku tablet

Nie ma nic złego w oglądaniu telewizji i ulubionych bajek. Problem zaczyna się wtedy, kiedy dzieci robią to w sposób niekontrolowany. Nie powinniśmy więc korzystać z tego sposobu zbyt często.

 

laptop

Prosimy dziecko: „Pobaw się troszeczkę”

Niestety, przynajmniej w moim przypadku, działało to tylko przez kilka minut. Nawet nie zdążyłam się przekręcić na drugi bok. Poza tym i tak musimy być czujni, bo nie wiadomo, na jaki „wspaniały” pomysł wpadnie nasza pociecha. 🙂

 

dziecko, słodyze

Wymyślamy edukacyjne zabawy w łóżku – „Co jest w kolorze …”

Świetna zabawa dla najmłodszych! Leżymy sobie wspólnie w łóżeczku i otwierając tylko jedno oko proponujemy kolor np. niebieski. Zadaniem dziecka jest odnalezienie jak największej liczby przedmiotów w danym kolorze : budzik, poduszka, samochodzik itp. Potem następuje zamiana i teraz rodzic wymienia przedmioty w kolorze, które podało dziecko. Oczywiście maluch musi „kontrolować” mamę czy tatę, czy nie popełnia błędu (a rodzicowi może się to zdarzyć 🙂 ).

Ćwiczymy spostrzegawczość, a jednocześnie możemy sobie jeszcze poleżeć pod ciepłą kołdrą!

 

budzik

Ćwiczymy słuch fonematyczny, czyli zabawy sylabami i głoskami

  • Zabawa przeznaczona jest dla dzieci przedszkolnych. Rodzic wskazuje przedmioty, a nasza pociecha dzieli nazwy na sylaby np. ko-ło, kur-ka, sa-mo-cho-dzik, kie-row-ni-ca itp. Zaczynamy od łatwych krótkich wyrazów, a potem stopniowo przechodzimy do trudniejszych wielosylabowych. Możemy pomagać sobie klaskaniem, czyli uderzamy w dłonie na każdą sylabę.

 

zabawy dla dzieci

 

  • Możemy też poprosić dziecko, aby wymieniło wyrazy zaczynające się na daną literę np. na „s” – słonik, sok, samochód, serce lub na „b” – budzik, brzuszek, babcia itd.
  • Po opanowaniu tej umiejętności pytamy dziecko, jaką głoskę słyszy na końcu wyrazu np. w wyrazie „ucho” słyszymy „o”, w wyrazie „pluszak” słyszymy „k”.
  • Wersja trudniejsza, to dzielenie wyrazów na głoski: k-o-t, k-o-t-e-k,  m-y-sz-k-a,  m-i-ś, p-l-u-sz-a-k  itp. Pamiętajmy, aby wymawiać głoski krótko, czyli „k” a nie „ka”, „m”, a nie „my”, „t”, a nie „ty” itd. Takie ćwiczenia są świetnym przygotowaniem do nauki czytania. Gorąco polecam!

 

myszka

 

Na koniec chciałabym życzyć wszystkim rodzicom, aby w weekendy, wasze małe budziki spały jak najdłużej.

 

śpiące dziecko

 

 

Zapraszam do innych wpisów ze Szkoły dla rodziców.

 

szkolne-inspiracje

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

16
0
Would love your thoughts, please comment.x