Jeśli chcesz zwiększyć aktywność uczniów na zajęciach, to zaplanuj zajęcia z Write Reader. Multimedialna książka to nie tylko narzędzie do uczenia dzieci kreatywnego procesu pisania. Praca z cyfrową książeczką daje ogromne możliwości działania, wyzwala twórczą aktywność, pomaga w osiągnięciu celu lekcji w łatwy i angażujący sposób.

Dziecko może tworzyć indywidualne projekty, ale praca z Write Reader, to również wspaniały sposób na działania grupowe i projektowe, ponieważ nauczyciel ma wgląd do wszystkich działań uczniów. Może wszystkie prace sprawdzać, edytować, udostępniać poszczególne materiały innym dzieciom lub je upubliczniać. Uczniowie widzą natomiast książeczkę współtworzoną przez całą klasę (zespół).

Jest też wspaniała wiadomość dla polskich odbiorców, program jest teraz również w języku polskim.

 

Jak rozpocząć pracę z Write Reader?

 

  1. Wejdź na app.writereader.comzarejestruj się jako nauczyciel za pomocą logowania Google lub poczty e-mail. Po zarejestrowaniu zostanie utworzona automatycznie Twoja pierwsza klasa.

Logowanie-Write Reader

 

2. Teraz wystarczy dodać imiona (nazwiska) uczniów.

3. Każda klasa otrzymuje swój kod, który podajemy uczniom, aby mogli pracować nad swoją cyfrową książeczką.

 

Kod klasy w Write Reader

 

4. Dodawanie uczniów i ich logowanie jest również możliwe przez Googlee Classroom.

 

Tworzenie cyfrowych książek w Write Reader

 

Książki można tworzyć na bazie udostępnionych przez Write Reader szablonów lub całkiem od podstaw. Praca jest intuicyjna i nawet młodsze dzieci świetnie sobie radzą z tworzeniem książeczek. Jeżeli chcemy dokładnie poznać funkcje aplikacji, można skorzystać z gotowych przewodników, które znajdziemy w zakładce po prawej stronie panelu – Przewodnik.

Przewodnik jest w języku angielskim, ale polską instrukcję możemy obejrzeć na You Tube – INSTRUKCJA.

Zaczynamy od tworzenia okładki, dodając tytuł, autora, kolor okładki oraz zdjęcie. Na kolejnych stronach uczniowie mogą dodawać tekst oraz ilustracje z niewielkiego banku zdjęć lub przesłać grafiki z własnego komputera. Istnieje również możliwość nagrywania głosu, co bardzo angażuje uczniów. W programie Write Reader można tworzyć strony tylko z tekstem, z obrazami i tekstem, a także z komentarzem nauczyciela.

 

Tekst nauczyciela

 

Następnie książeczka jest automatycznie umieszczona na klasowej półce.

 

Klasowe książki w Write Reader

 

Możemy prace uczniów posegregować tematycznie dodając etykiety lub utworzyć czytelnie.

 

Czytelnia Write Reader

 

Gotowe książki możemy też udostępnić innym użytkownikom lub wydrukować w PDF.

 

Jak wykorzystać multimedialne książeczki?

 

Cyfrowa książeczka to sposób na ciekawą lekcję lub na podsumowanie działań projektowych. Wystarczy trochę wyobraźni i pomysłowości, aby książeczka znalazła zastosowanie na każdym przedmiocie. Chociażby komiks sprawdza się nie tylko na języku polskim, ale również na historii czy językach obcych. Bez trudu przygotujemy też przyrodnicze karty obserwacji lub porady dotyczące zdrowego żywienia. Nie ma również przeszkód, aby wyjaśnić zasady i reguły matematyczne lub logiczne zagadki, a nawet zadania tekstowe. Książeczka może być też zbiorem piosenek, które uczniowie mogą nagrywać (dzięki funkcji nagrywania głosu).

Oto przykładowe pomysły:

  1. Komiks.
  2. Książka kucharska.
  3. Opis postaci (moja babcia, dziadek, mama, tato).
  4. Opis zwierzęcia.
  5. Moje zwierzątko.
  6. Ulubiony sport.
  7. Podróże po Polsce.
  8. Zwiedzamy Europę.
  9. Zabytki w moim mieście.
  10. Moja klasa.
  11. Moja szkoła.
  12. Interaktywny zeszyt ćwiczeń.
  13. Sławny Polak.
  14. Ćwiczenia i reguły gramatyczne oraz ortograficzne.
  15. Sprawozdanie z wycieczki.
  16. Wspomnienia z wakacji (ferii).
  17. Święta typowe i nietypowe.
  18. Moje ulubione piosenki.
  19. Opowiadanie np. na temat przeczytanej lektury.
  20. Gazetka klasowa, szkolna.

 

Piszemy książkę z Write Reader

 

Cyfrowe książeczki świetnie nadają się do ćwiczeń w pisaniu dłuższych wypowiedzi – opowiadań, opisów, a nawet całych książek. Na początek możemy wykorzystać kostki opowieści. Jeśli chcemy dostosować temat do naszych zajęć, warto takie kostki opowieści przygotować samodzielnie. Losując możemy wybrać:

  • postaci,
  • wyzwanie dla naszego bohatera,
  • miejsce akcji czy przeszkody (zwrot akcji).

Dzięki takim zabiegom łatwiej będzie uczniom stworzyć ciekawą historię.

Jak przygotować kostki opowieści? Oczywiście można przykleić ilustracje na dużą kostkę, ale można też stworzyć je w Canvie >> instrukcja.

Inne programy przydatne w pracy nauczyciela znajdziesz w artykule >> TIK – niezbędnik nauczyciela.

 

Pozdrawiam

Anna Albrecht

szkolne-inspiracje

 

 

 

 

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x