Kodujemy wiosnę – scenariusz zajęć z okazji Pierwszego Dnia Wiosny
Dzień Wiosny to zazwyczaj nie lada wyzwanie. Trzeba zająć czas dużej grupie dzieci jednocześnie. A gdyby tak przeprowadzić zabawę pod hasłem „Kodujemy wiosnę”?
Zajęcia zostały pomyślane dla klas I-III.
- Przygotowujemy zakodowaną drogę dla każdej klasy, która poprowadzi uczniów do instrukcji. Najlepiej, żeby trasa prowadziła poza budynkiem szkolnym. W trakcie szukania koperty z instrukcją można wykonywać różne zadania sprawnościowe.
PRZYKŁAD:
- Po wyjściu ze szkoły skręćcie w lewo.
- Idźcie prosto do dużego drzewa, a następnie skręćcie ponownie w lewo.
- Maszerujcie prosto gęsiego, aż do boiska.
- Przez boisko skaczcie żabką (obunóż).
- Teraz skręćcie w lewo i kierujcie się w stronę parkingu.
- Przy pierwszym drzewie zróbcie dziesięć przysiadów.
- Przy trzecim drzewie szukajcie dalszych wskazówek.
- Po znalezieniu koperty wracamy do szkoły i każda klasa wykonuje zadania w kolejności podanej w instrukcji. Prawidłowe wykonanie zostaje potwierdzone pieczątką.
Zadania oczywiście przygotowujemy według własnego uznania. Moje propozycje:
- Rozwiąż rebus – przygotowujemy rebusy o tematyce wiosennej.
- Kodowanie na dywanie – zadanie do wykonania na macie, którą poleca p. Anna Świć z „Kodowania na dywanie” ( zobacz wywiad: Jak uczyć dzieci programowania? ).
Na takiej małej macie niestety obrazki wiosennych kwiatów nie wychodzą bardzo efektownie, ale dzieciom bardzo podobało się kodowanie na dywanie. Każdy otrzymał kilka zalaminowanych kwadracików, na których na jednej stronie zapisany był kod (mazakiem do tablic suchościeralnych).
3. Kolorowanie zakodowanego obrazka na przygotowanej karcie pracy.
Do przygotowania takich zakodowanych obrazków posłuży nam generator kodów. Plansza jest jednak większa od maty, dlatego proponuję trochę zmniejszyć nasze karty pracy, tak by nawiązać do kodowania na dywanie.
Pobierz kartę pracy – „Zakodowany krokus” >> Krokus
Pobierz kartę pracy – „Zakodowany tulipan” >> Tulipan
4. Kodowanie z robotami – możemy wykorzystać np. ozoboty i zakodować kolejny wiosenny obrazek.
5. Główka pracuje – zadajemy wiosenne zagadki.
6. Odgadnij słowo – idź za kodem – odczytujemy kolejne litery patrząc na drogę po lewej stronie.
Klasy wędrują od sali do sali i wykonują poszczególne zadania. Na koniec możemy zrobić wspólny poczęstunek.
Jak Wam się podoba takie kodowanie wiosny?
Pozdrawiam
Bardzo fajne pomysły!
Fajny pomysł, coś innego, kreatywnego, w sam raz na początek wiosny 🙂
Świetne!
Podziwiam, takie scenariusze wymyślać to mistrzostwo świata.
Jaka kreatywna zabawa, podrzucę młodszemu rodzeństwu. Myślę, że będą zachwycone
Lubię takie kreatywne zabawy dla dzieci. A i pewnie dzieci lubią takie zabawy. Oby w każdej szkole dzieciaki miały takie świetne zajęcia 🙂
Świetne pomysły dam link mojemu bratu pozdrawiam Wojtek.bartkowiak😃
🦠🦠 🦠
🦠
🦠
🦠 🦠
🦠
🦠 “ZOSTEŃĆE W DOMU„